Feezaa’s Weblog

Lelaki Benar2 Jatuh Cinta

Posted on: Januari 29, 2008

aku dapat dari milis nie.. oke juga tuch… kali aja cocok…

20 tanda (katanya) seorang Lelaki benar2 jatuh cinta

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan

sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba

menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta.

Bahkan lelaki yang sedang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa saja

untuk kekasihnya.

Sekeras apapun hati lelaki, dia akan menangis juga kalau hatinya dilukai, namun jangan

harap anda bisa melihatnya menangis.

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:

  1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.
  2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
  3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
  4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
  5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
  6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
  7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
  8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.
  10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
  11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
  12. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
  13. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
  14. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya.
  15. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
  16. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.
  17. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
  18. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  19. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya
  20. Sanggup meneteskan air mata hanya untuk seorang wanita

bener gak ya… tanya aja ma cowok masing2,, aku sih ogah tanya2 nilai sendiri ajah.

3 Tanggapan to "Lelaki Benar2 Jatuh Cinta"

Ada beberapa tanda diatas yg ada di co gw🙂 , tp ada jg yg g ada. Apakah dia jatuh cinta jg pd gw?
Salam kenal
mampir2 yuk k blok gw…

@ ranywaisya

Salam kenal juga thx.
Jawabannya ada pada hati mba’ sendiri. Percayalah pada hati nurani.

NON feezaa yang manis..
mang bener seperti itu,coz adi dah pernah ngerasin seperti itu, karena terlalu sayang nya sampe2 adi mengekan dan terlalu cemburu dan curiga seperti yang tertulis di atas…… ADI DI PUTUSIN MA CEWEK ADI……….
Bayangi betapa hancurnya hatuQ…. Dari kejadian tu, adi belajar kalo kita boleh cemburu kpada kekasih kita, asal…. kita bisa mengendalikan rasa cemburu dan emosi kita kepadanya…….

KALAU KITA TERLALU CEMBURU KEPADANYA, BERARTI KITA TIDAK MEMPERCAYAINYA….

Kunci keharmonisan hubungan dapat ditentukan oleh kepercayaan dan kejujuran kita kepada pasangan kita, begitu juga sebaliknyua……. thank’s

@ adimaryanto

bener banget mas,, kepercayaan dan kejujuran adalah kunci nya.. gak usah pergi ke tukang kunci…

really nice one and keep it up!

http://www.indiamatrimony.com for indian matrimonials

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

Januari 2008
S S R K J S M
« Des   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

a

Klik tertinggi

  • Tak ada

Blog Stats

  • 26,739 hits

USAHA WEB

Laman

%d blogger menyukai ini: